donderdag 21 april 2011

Paasvakantie dag 1: een dagje schilderen voor een kleurrijke speelplaats!

Terwijl in België de paasvakantie stilaan op z'n einde loopt, is vandaag de paasvakantie in Suriname eindelijk begonnen! Ik heb ernaar uitgekeken omdat het hier nu heel warm is en dat is best vermoeiend om in les te geven.

Zoals jullie, al dan niet, weten heb ik de laatste twee weken stage gegeven in het vierde leerjaar. Ook na de paasvakantie zal ik nog enkele dagen lesgeven in deze klas. Een verslagje over deze stage volgt later!

Maar eerst wil ik jullie vertellen over de vorderingen in het project speelplaatswerking want jullie zijn natuurlijk benieuwd wat er gebeurd met de centjes (jullie centjes) van de wafel- en hotdogverkoop.

 Hoewel het dus de eerste dag vakantie was, heb ik deze middag toch doorgebracht op het schoolerf. Niet om les te geven maar wel om te schilderen!

Zoals ik reeds vertelt heb, had ik onlangs een schilder gevonden (de man van de juf van gym) die voor een prijsje de muren van de speelplaats wou verven en verfraaien met mooie tekeningen. Gisteren zijn we de verf gaan kopen en vandaag wou hij er al meteen invliegen. Ik stelde voor om te helpen, maar hij doet het liever alleen omdat hij dan weet dat het goed gedaan is. Ook goed voor mij, de schilder is de baas, maar toch vond ik het een beetje jammer. We spraken wel af dat ik deze middag eens langskwam om te kijken of het lukte. Ook het schoolhoofd zou een kijkje komen nemen. We hadden gisteren ook afgesproken dat er 4 prenten met een slogan op de muren komen, elk over een thema. De thema’s zijn ‘sporten, spelen, lezen en hygiëne’. Vandaag had ik enkele prenten en slogans afgedrukt en meegenomen en samen met het schoolhoofd hebben we dan beslist welke prenten en slogans we op de muren gaan schilderen.
Ondertussen kon juf Sharita zich toch niet houden en was zij de voegen aan het helpen schilderen, omdat dit toch meer werk was dan gedacht. Dit was mijn kans om ook te helpen. Ik stelde voor dat wij de voegen zouden schilderen en dan kon hij met de roller de hele muur schilderen. Gelukkig ging hij hiermee akkoord en vertrokken waren we voor een paar uurtjes schilderen én een middagje plezier!

De muur vóór.

De schilder, de man van uf Sharita.

Juf Sharita helpt een handje.

Chloë in actie: de voegen schilderen.

Stand van zaken na dag 1: we zitten in de helft van de grote muur.
Ik vind het heel jammer dat ik morgen niet kan helpen, want ik vertrek voor een paar dagen naar het binnenland. Maar dinsdag worden de tekeningen geschilderd en dan mag ik wel weer gaan helpen!

Zodra ik terug ben, hou ik jullie op de hoogte over verdere vorderingen!

Bij deze wens ik iedereen alvast een prettig paasweekend toe en geniet ervan!
Vrolijk pasen iedereen! En dank u mama voor de lekker paaseieren!

Tot blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten