zaterdag 14 mei 2011

Gymjuf Chloë..

Deze week heb ik de gymlessen van juf Sherita overgenomen voor de uitwerking van het project ‘SpeelMaatjes op school. Dit is een deelproject binnen het project speelplaatswerking waarbij ik de kinderen spelletjes aanleer die ze tijdens de speelpauze kunnen spelen. Hiermee hoop ik dat ze wat meer gaan bewegen, want het is opvallend dat ze dit nu niet doen. Meer uitleg over dit project volgt later in het verslag over het project speelplaatswerking.
Ik wou via deze weg gewoon even zeggen dat ik alle gymjuffen in Suriname die geen gymlokaal hebben, bewonder! Een hele week lesgeven in de felle zon met enkel ’s morgens een stukje schaduw van twee vierkante meter, is veel zwaarder dan het lijkt! Ik heb het zelf mogen ondervinden en ik moet eerlijk toegeven dat ik blij was dat het vrijdag was! Dit weer maakt de gymlessen ook heel uitputtend voor de leerlingen. Veel drinken en af en toe pauzeren is dus een must tijdens een gymles! Als ik heel veel geld had, dan liet ik onmiddellijk een afdak bouwen of een gymzaal… Maar daar kunnen juf Sherita en ik enkel over dromen…

Uitleggen van het spel '1, 2, 3... piano!'

Chinese voetbal

Tussen vuur en vlam

1, 2, 3... piano!

Schipper mag ik overvaren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten